Kontrast
Strona głowna  /  Aktualności  /  W marcu jak w garncu
W marcu jak w garncu
data dodania: 2020-03-23 16:38:29

Miesiąc marzec tradycyjnie kojarzy się nam z kapryśną pogodą trudną do przewidzenia. Dzieci w tym miesiącu również próbowały przewidywać pogodę. Zachęcane były do oglądania prognozy pogody w domu (!), zwracaliśmy uwagę, dlaczego wiedza na temat zjawisk pogodowych jest ważna w naszym życiu. Graliśmy w grę planszową – pogodynka – dzieci nazywały zjawiska pogodowe na podstawie ilustracji. Prowadziliśmy obserwacje pogody wykorzystując stację pogody – ustalaliśmy dni tygodnia, datę, pogodę charakterystyczną dla danego dnia. Nasze obserwacje przyrodnicze poszerzyliśmy o eksperymenty przyrodnicze, które wyraźnie pokazały co się dzieje z roślinami, gdy zabierzemy im wodę, światło lub ciepło. Eksperymenty jeszcze są w toku, ale już wyraźnie widać który hiacynt lepiej się rozwija (ten w chłodzie czy w cieple/ ten w ciemności czy z dostępem światła).

Niezwykłe emocje i koncentrację uwagi udało się nam uzyskać pracując z materiałami multimedialnymi w zakresie utrwalania słownictwa z języka angielskiego. Dzieci były zmotywowane, każde chciało spróbować swoich sił, zmierzyć się z różnymi typami zadań. Wykorzystując materiały multimedialne doskonaliliśmy rozumienie ze słuchu (listening), utrwalanie słownictwa i piosenek. Dzieci pięknie pracowały, czekały na swoją kolej, nie podpowiadały sobie, akceptowały wzajemne błędy czy potknięcia, brawami i słowami uznania nagradzały dobre odpowiedzi. Niezwykły efekt…

 

Agnieszka Borek

/zobacz zdjęcia/



Komentarze
Dodaj komentarz
Imię i Nazwisko
Adres e-mail
Komentarz
Wpisz słowo komputer