Kontrast
Strona głowna  /  Aktualności  /  Wsparcie Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej nr 3
Wsparcie Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej nr 3
data dodania: 2020-04-30 09:50:51

Drodzy Rodzice

 

Trwająca już dość długo izolacja społeczna powoduje, że dzieci się nudzą. Być może częściej niż zwykle pojawiają się zachowania „trudne”. Poniżej zamieszczone zostały propozycje zabaw (rozładowujących złość, napięcie, kształcących spostrzegawczość, koncentrację uwagi, koordynację ruchową), które możecie Państwo wykorzystać spędzając czas ze swoimi pociechami.

Pozdrawiamy                                                     

Pracownicy Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej nr 3

 

Krótkie scenki

Czas trwania 20-30 minut, podkład muzyczny (energiczna muzyka)

Dzieci otrzymują polecenie od dorosłego i mają je wykonać w formie pantomimy; przechodzimy po kamieniach przez strumyk, skaczemy przez kałużę, ciągniemy ciężki worek,

skradamy się jak Indianie, przedzieramy się przez dżunglę, idziemy przez ulicę, na której roztopił się asfalt. Polecenia mogą być różne, ale dostosowane do obszaru na jakim możemy je wykonać.

 

Kołyszemy się w kocu

Czas trwania około 10 minut, niezbędny jedynie koc. Dzieci po kolei wchodzą do koca, trzymanego przez rodziców. Dziecko może wyrażać życzenia co do tempa i sposobu

kołysania. Za pomocą tego ćwiczenia dzieci poznają swoje ciało i relaksują się.

 

Malujemy muzykę

Czas trwania około 30 minut. Pomoce to farby do malowania palcami lub akwarele, jeden

arkusz papieru dla każdego dziecka, spokojna inspirująca muzyka (do wyboru według zainteresowań). Włączamy muzykę i prosimy dzieci, aby słuchały uważnie i malowały w jej

tempie. Każde dziecko maluje to, co mu muzyka podpowiada. Potem może opowiedzieć swoją historię, którą namalował.

 

Zapamiętaj, powtórz i pokaż

1. Moja babcia poszła na targ i kupiła: młynek do kawy (prawą ręką naśladujemy mielenie kawy).

2. Moja babcia poszła na targ i kupiła: młynek do kawy (naśladujemy mielenie kawy prawą ręką) i siekierę ( naśladujemy rąbanie drewna lewą ręką).

3. Moja babcia poszła na targ i kupiła: młynek do kawy (pokaż), siekierę (pokaż) i maszynę do szycia (pedałowanie nogą do wyboru prawa, lewa).

Ważne: wszystkie czynności od 1 – 3 wykonujemy równocześnie.

4. Moja babcia poszła na targ i kupiła: młynek do kawy, siekierę, maszynę do szycia i konika na biegunach (bujanie w przód i w tył).

5. Moja babcia poszła na targ i kupiła: młynek do kawy, siekierę, maszynę do szycia, konika na biegunach i zegar z kukułką (naśladujemy kukanie kukułki).

Co kupiła babcia na targu ?

Moja babcia poszła na targ i kupiła: młynek do kawy, siekierę, maszynę do szycia, konia na biegunach i zegar z kukułką.

 

opracowanie: mgr Elżbieta Kania

                       psycholog PPP3



Komentarze
Dodaj komentarz
Imię i Nazwisko
Adres e-mail
Komentarz
Wpisz słowo komputer