Strona głowna  /  e-Twinning
e-Twinning

Projekt w roku szkolnym 2017/2018

 

Nasz projekt został odznaczony Krajową Odznaką Jakości. 

 

CZĘŚĆ III

Powoli zakańczamy nasz projekt. Pacynki towarzyszyły nam od lutego, więc dzieci niezwykle się z nimi zżyły i polubiły je. Wykonaliśmy wraz z innymi partnerami pożegnalne plakaty jak również śpiewaliśmy pożegnalne piosenki, żegnając każdą z pacynek.

Film „Good bye puppets song”

 

Film o przygotowaniu plakatu

Dzieci przygotowały również list do przedszkola w Kiełczygłowie, skąd przyszła do nas przesyłka. Włożyły do niego swoje pacynki, puzzle z kotkiem, przygotowane obrazki, redagowały także treść listu.

 

Film przygotowany przez nauczyciela z Kiełczygłowa po otrzymaniu przez dzieci naszej przesyłki…

 

Zabawy związane z pacynkami jak i poznane rymowanki czy piosenki, będą nam jeszcze długo towarzyszyły i będziemy się nimi bawić. Dzieci lubią to co znane, utrwalone, czego reguły już znają – myślę więc, że z radością będziemy korzystać z tego, czego się nauczyliśmy podczas projektu „Our English hand puppet”.

Projekt został zgłoszony do oceny przez Narodowe Biuro eTwinning i obecnie czeka na ewaluację.

 

 

CZĘŚĆ II

W tym tygodniu uczyliśmy się piosenek naszych partnerów i szczególnie nam się spodobała piosenka „Shake hands” do której akompaniowaliśmy na jajeczkach-shakerach.  Na zajęciach z angielskiego już poznawaliśmy części ciała, piosenka była więc utrwaleniem i poszerzeniem znanego nam słownictwa. Uczymy się również piosenki o czystych i brudnych rękach.

 

 

 

 
 
Otrzymaliśmy list z zaprzyjaźnionego przedszkola – naszego partnera projektu z Kiełczygłowa. List był po angielsku, dzieci wysłały nam rysunki naszej pacynki jak również drobne gry, wypychanki potworków na których można utrwalać części ciała. Wykorzystaliśmy te obrazki do liczenia części ciała, pokazywania wymienianych potworków.
 
 

 

Dzieci rysowały również ulubioną pacynkę i grały w kolejne gry opublikowane na stronie projektu: przypisz nazwę do pacynki, otwórz pudełko czy nazwij części ciała i układały puzzle z naszą pacynką.

Poniżej link do puzzli, które dzieci mogą spróbować ułożyć, ćwicząc spostrzeganie wzrokowe i sprawność ręki.

 

 

puzzle z naszą pacynką

 

 

Słuchały również historyjek o przygodach innych pacynek, szczególnie nam się podobała o zgubionych pacynkach i magicznych kuleczkach oraz o papudze Polly która porywała jedzenie. 

 

 

CZĘŚĆ I

Program eTwinning – współpraca i łączenie bliźniaczych przedszkoli, szkół podstawowych, gimnazjów w Europie, za pośrednictwem mediów elektronicznych (część większego projektu edukacyjnego Comenius).

W naszym przedszkolu od lutego 2018 dzieci z grupy II biorą udział w internetowym projekcie edukacyjnym w ramach eTwinning.

  • Tytuł projektu „Our English hand puppet” (nasza angielska pacynka)

 

 

 

 

  • Projekt trwa około trzech miesięcy
  • Celem projektu jest przedstawienie pacynki używanej na zajęciach angielskiego, wykonanie prac plastycznych, przygotowanie ulubionej piosenki, zabaw z wykorzystaniem pacynki. Dzieci będą też poznawały pacynki używane przez nauczycieli z partnerskich przedszkoli. Wspólnie będziemy oglądali materiały zamieszczane przez partnerów na stronie projektu.
  • Partnerami projektu są dzieci z przedszkoli:
  1. Publiczne Przedszkole w Kiełczygłowie, Kiełczygłów Poland
  2. Escola de Sant Esteve de Guialbes, Sant Esteve de Guialbes Spain
  3. Escola Francesc Aldea i Pérez, Terrassa Spain
  4. OŠ Spinut, Split Croatia
  5. Şehit Piyade Astsubay Çavuş Soner Özübek ?lkokulu, Eskişehir Turkey
  • Poniżej przedstawiam certyfikat umożliwiający rozpoczęcie projektu, wydany przez biuro eTwinning.

Pierwsza część projektu obejmowała przedstawienie się grup, przygotowanie interaktywnych projektów powitalnych o swoich szkołach. W przedszkolu oglądaliśmy projekty powitalne naszych partnerów i swoje własne. Zapraszamy do obejrzenia naszego projektu pod poniższym linkiem.

https://view.genial.ly/5aaabd05c1bd1b55e3105b16/interactive-image

Kolejnym zadaniem było przedstawienie swojej pacynki, dzieci brały udział w nagraniach o naszej pacynce – kotku Cookie. Na miarę swoich możliwości językowych próbowały przedstawić kotka, odpowiedzieć na pytania o jego ulubione rzeczy, przyjaciół itp. Wykonały pacynki z bohaterami naszego kursu językowego – Lulu the kangaroo, Densel the duck, Cookie the cat – które próbowały animować, wcielać się w nie, odgrywać drobne scenki po angielsku. Poniżej linki do naszych filmów
i kilka zdjęć.

 

 

 

 

 

This is Cookie

 

W kolejnym etapie dzieci przygotowały historyjkę na podstawie przygód naszej pacynki, którą znały z zajęć lub własną wymyśloną. Powstało wiele przepięknych rysunków, które zostały sfotografowane i przerobione w interaktywną książeczkę typu flip-flap. Zapraszamy do wspólnego obejrzenia z dziećmi i przeczytania treści. Oglądaliśmy również bajki przygotowane przez dzieci z papugą Polly i małpkami Cheeky (aż dwóch partnerów bawi się na zajęciach angielskiego z małpką Cheeky) oraz pacynką Happy.

Link do naszej bajeczki – What`s the matter Cookie? - https://issuu.com/aga.borek1/docs/what_s_the_matter_cookie.pptx

 

Przygotowaliśmy również piosenki z naszymi pacynkami.

Shake your head with me

 
Spring rain song

A oto piosenki naszych partnerów, których w miarę możliwości i zaciekawienia dzieci będziemy się uczyć.

Papuga Polly

 
Pacynka Happy – dirty hands

Małpka Cheeky – shake and move

 

Zdecydowanie najwięcej emocji dzieci wzbudziły gry edukacyjne przygotowane na podstawie rysunków dziecięcych lub nagranych filmów. Graliśmy w nie w przedszkolu, podobnie jak partnerzy projektu (przygotowali dla nas puzzle ze zdjęciami pacynek, krótkie filmy i pytania do nich itp.) Oto nasze gry:

Guessing game about Cookie - https://view.genial.ly/5aa09e05b0254779f3d3969e/who-is-it

Find colours with Cookie the cat - https://www.educaplay.com/en/learningresources/3602060/colours.htm

My clothes - https://www.educaplay.com/en/learningresources/3680418/my_clothes.htm

Projekt potrwa do końca maja, będziemy jeszcze wykonywać plakat o wybranej pacynce i próbować go udostępnić w wersji interaktywnej.

Mam nadzieję, że dzieci skorzystały biorąc udział w projekcie, rozwinęły się w zakresie języka angielskiego, poznały nowych znajomych, którzy również uczą się języka i bawią tak jak my, wykorzystując do tego edukacyjne narzędzia internetowe.

Agnieszka Borek

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Przyszedł czas na dalsze eksperymenty. Tym razem wykorzystaliśmy papierki lakmusowe, do poszukiwań kwasów i zasad oraz substancji obojętnych w naszym pożywieniu. Przygotowaliśmy następujące produkty: wodę, sok z cytryny, owoc kiwi, coca-colę, rozpuszczony proszek do pieczenia, ocet, mleko. Dzieci zapoznały się z kolorowa tabelą Petriego, do której porównywały zabarwione papierki lakmusowe i odczytywały wyniki. Okazało się że najsilniejszym kuchennym kwasem jest coca-cola, także ocet, sok z cytryny czy kiwi. Zasady: to mleko, rozpuszczony proszek do pieczenia, obojętna jest woda. Zapraszamy do obejrzenia filmu.

 

W naszej magicznej kuchni przyszedł czas na kuchenne eksperymenty. To co możemy znaleźć w kuchni, świetnie nadaje się też do chemicznych eksperymentów. Wykorzystując cytrynę, płyn do naczyń, barwniki spożywcze i sodę oczyszczoną – stworzyliśmy kolorowe i pachnące wulkany. Wspaniała zabawa. Zapraszamy do obejrzenia zdjęć i filmu promocyjnego, który zamieszczamy dla naszych partnerów na stronie projektu. Będziemy z niecierpliwością czekać jakie eksperymenty przygotowały dzieci.

 
 
 
http://www.kizoa.com/Movie-Maker/d34672988k3624521o1l1/lemon-volcano
 
 
 

 

/więcej zdjęć tutaj/

 

 

"Walentynkowa kuchnia"

W lutym przygotowujemy zdrowe przepisy na przekąski, napoje itp. Niektóre z nich powstają w przedszkolu, inne dzieci przygotowują z rodzicami w domu. Zapraszamy do obejrzenia filmu z przygotowywania „zdrowych walentynkowych serduszek” oraz do obejrzenia zdjęć dzieci z eksperymentów kulinarnych w domu.

animoto.com/play/Mg2SfOUsnbNhQruspUx0vg

 

 

 

 

Tydzień Kodowania

 
 
 
W ramach tygodnia edukacji informatycznej trwającego od 7-12 grudnia uczestniczyliśmy w projekcie „Godzina kodowania”.
 
Poznawaliśmy podstawowe pojęcia programowania z użyciem bloków, korzystając z przewodników stworzonych specjalnie do tego celu. Dzieci podczas 3-dniowego bloku zajęć: poznawały algorytmy w codziennym życiu, tworzyły swoje własne algorytmy, poznawały zasady nawigacji bawiąc się w maszyny kroczące. Uczyliśmy się przesuwać i opuszczać bloki z poleceniami, tworzyliśmy kody, by uruchomić proste postacie (ptaszki, ludziki). Próbowaliśmy swych sił w debugowaniu, naprawialiśmy błędy w już napisanym kodzie. Świetna zabawa, dzieci radziły sobie wspaniale. Poruszony został również temat bezpieczeństwa i prywatności w internecie, wyróżnialiśmy informacje, które można bezpiecznie publikować w sieci i takie, które stanowią nasze dane wrażliwe (adres, daty urodzin itp.) dlatego nie powinniśmy ich umieszczać w internecie. Zdobyte umiejętności będziemy wykorzystywać w prowadzonym przez nas projekcie e Twinning „Magic kitchen”. Zapraszamy do obejrzenia filmu z tygodnia kodowania.
 
 

 

http://www.kizoa.com/Movie-Maker/d30273566k8795655o1l1/kodowanie-film

 

 

Magic kitchen – projekt

W październiku i listopadzie wymienialiśmy się z naszymi partnerami powitalnymi listami oraz zdrowymi przekąskami – do jedzenia których chcieliśmy zachęcić inne dzieci. Otrzymaliśmy listy i przesyłki z:

• Szkoły w Olsztynie - Polska
• Szkoły w Birgu – Malta
• Szkoły w Alcoy – Hiszpania
Kosztowaliśmy jabłkowe chipsy, sezamowe ciasteczka i piliśmy oryginalną herbatkę hiszpańską z tymianku, rosnącego na zboczach Alcoy. My wysłaliśmy list z odręcznymi podpisami naszych dzieci, naszymi fotografiami oraz suszonymi jeżynami, malinami połączonymi z płatkami owsianymi.
Dzieci z innych szkół korzystają również z udostępnionej na stronie projektu mapy Polski w formie puzzli.
 
 
 Układanie mapy Polski – dostępnej na stronie projektu.
 
Dzieci czytają nasze imiona – pisane odręcznie.
Układamy puzzle by dowiedzieć się z jakiego kraju przyszedł list.
 

 Degustujemy sezamowe ciasteczka i pijemy herbatkę z tymianku.

Pyszne i zdrowe jabłkowe chipsy.

 

Mapa Polski wraz z krajami sąsiadującymi – wykonana przez dzieci.

Przygotowując materiały do projektu prezentujące nasz kraj, odbyliśmy wiele rozmów z dziećmi, analizowaliśmy mapy Polski, rozmawialiśmy o dużych miastach Polski. Dzieci w domu i w przedszkolu wyszukiwały nazwy miast, korzystały z książek, żeby poznać ciekawą florę i faunę. Udało nam się stworzyć dużą mapę Polski, która prezentuje sąsiadujące z nami kraje, pokazuje godło, flagi narodowe, herby ważnych miast, kilka szczegółów które są z nami związane. Mapę w całości wykonały dzieci – wielkie gratulacje. Poniżej umieszczam link do strony, gdzie zostały stworzone puzzle na podstawie tej mapy. Zapraszamy do grania, utrwalania wiedzy, uczenia się po angielsku nazw krajów sąsiadujących z Polską.

 

Link dostępny jest również na stronie projektu, by dzieci z partnerskich przedszkoli mogły grać.

http://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=0cce36f91a34

 

 

Film powitalny „Welcome in Poland”.

 

 

Dzieci wyszukiwały polskie miasta, rysowały drzewa występujące w lasach, poznawały sąsiadów Polski.